HTML

Ösztönállat

Életem nagy kalandja: mely ösztöneimet, érzéseimet, szerelmeimet, boldogságomat, fájdalmaimat, gyűlöletemet és véget nem érő felfedezéseimet illeti.

Friss topikok

Címkék

az (1) első (1) nap (1) Címkefelhő

Archívum

A Rózsák Háborúja 2 - A Költözés

2011.07.24. 15:11 GeorgeJuhasz

 2oo8. Február 14-ét írtunk. Valentin napja volt. A szerelmesek napja.

Az évszak ellenére ragyogóan sütött a Nap, kellemes tavaszias idő volt.
 
Már tavaly november vége óta folyt köztünk Judittal a küzdés, de a partnereket eddig nem mertem belevonni. Felmerült bennem a gondolat, hogy a külföldi partnerekkel át kell kötnöm a disztribútori szerződéseket újonnan alapított cégemre, de nem mertem megbolygatni az amúgy jól haladó üzletmenetet. 
2oo7. decemberében már kértem a cégbíróságot, hogy hívja össze a közgyűlést mert erre Judit nem volt hajlandó, így csak idő kérdése, hogy az ügyvezetést visszavegyem és helyreállítsam a céget.
 
A cég managementje amellett volt, hogy a Dragon Holding Zrt-t el kell süllyeszteni mert a 2 éve tartó adóhivatallal való vita után 57 millió Ft összegre az APEH végrehajtást kezdeményezett és ezt feljegyezte a cégkivonatra.  Komoly pénzeket szedtek be arra ügyvédek, hogy az APEH vitát megoldják a cégnek, de nem történt semmi és a végrehajtás ott volt.
Az APEH problémák 2oo6 nyarán kezdődtek amikor cégünk 2oo5-ös könyvelését nagyítóval vizsgálták és néhány tétel tekintetében bírságot szabtak ki a cégre. Ez vezetett Meryem vezérigazgatói leváltásához. Judit vezérigazgatói kinevezésekor világosan levezettem, hogy ha az ügyvédek semmire nem jutnak, akkor ki kell fizetnünk ezt az összeget. Meryem pedig dolgozza le úgy, hogy hozzon üzleteket amiből haszna van a cégnek. 
Már mindenféle véleményt hallottam, hogy túl sok a banki teher, túl nagy a cég, profiltisztítás kell....stb. Én azonban hajthatatlanul ragaszkodtam a cégen belüli problémák rendezéséhez. 1991-ben jegyeztem be a céget, nem akartam elengedni. Véleményem szerint a forgalomból kitermelhető ez a bűntetés, de erre az volt a válasz, hogy nem azért dolgoznak, hogy erre fizessük ki. 
Judit közölte velem, hogy nem ért egyet a gondolkodásmódommal és nem érdekli a véleményem, ezért hozta létre a saját cégét. 
 
Végigjártam a cég irodáit és a külker részlegen egyik beszállítótól Judit újdonsült cégére kiállított számlákat találtam az asztalon. Ettől elsötétült a fejem: Dragon Holding Zrt pénzéből gépeket vásárolnak a Santemed Hungary Zrt részére. Őrjöngtem. Felhívtam a Pollogen-t Israelben és megkérdeztem, hogy mi ez. Kiderült, hogy már január végén átkötötték a disztribútori szerződést az ÉN jóváhagyásommal. 
Zion Azar közölte:
- George, Te bemutattad nekem csinos és értelmes feleségedet aki jól beszél angolul-franciául-németül. Elmondtad nekem, hogy a céget rábíztad és teljes bizalommal lehetünk iránta. Meryem 8 éve dolgozik a cégeteknél, eddig nem volt vele semmi probléma - most mi is a problémád? - levegőt nem kaptam.
- De én nem kértem a szerződések módosítását! - rebegtem a telefonba.
- Világosan leírták, hogy a cégeteknél profiltisztítás van és a szépségipar átkerül a céglogóval azonos nevű cégbe a Te jóváhagyásoddal. A feleséged írta alá, Meryem pedig külön felhívott telefonon is. Január végén aláírtuk a szerződét. - fejezte be Zion a mondatot.
 
Megint hülye voltam. Tökölődök, hezitálok és az egész üzletmenetet szépen kihúzták a lábam alól. 
Mára egy megbeszélésem volt Veszprémben egy barátommal aki időnként vásárolt nálunk termékeket. Mennem kellett vidékre. Útközben majd átgondolom, hogyan oldjam meg ezt a helyzetet.
 
Veszprémbe délben érkeztem és egyből ebédelni mentünk. Alig ültünk az asztalhoz barátommal, megszólalt a telefonom:
- Most költöztetik a Dragont Gödöllőn a Platán Házba - mondta be egy ismeretlen női hang.
- Kik költöztetik? Mi az a Platán Ház? - kérdeztem.
- Ezt az üzenetet kellett átadnom - és letette a telefont.
Elnézést kértem a barátomtól és elkezdtem telefonálgatni. A recepción közölték, hogy az egész cég oktatáson van az oktatóban. Valami nem volt meggyőző a hangjában. 
Házvezetőnőnk lányát hívtam, aki raktárosunk: közölte, hogy az oktatóban van, nem tudja mi lehet ez a hívás.
Sorban hívtam az embereket és elütő válaszokat kaptam. Volt akivel az ügyvezető közölte, hogy ma ne menjen be, volt aki vidéken volt úton.
Végül idősebb ügyintéző kollégám közölte, hogy őt elküldték ugyan egy csomó helyre, de visszamegy a céghez és megnézi mi van bent.
- Pakol az egész cég - hívott vissza negyedóra múlva az ügyintéző.
 
Hívtam Juditot többször. Egyszer felvette.
- Mi az a pakolás a cégnél? - kérdeztem.
- Nincs itt semmiféle pakolás, foglalkozz a magad dolgával - mondta és letette.
 
Felhívtam a Gödöllői Rendőrkapitányságot és elmondtam mi történik a cégnél. Közölték, hogy nekik ehhez semmi közük. 
Felhívtam a 112 központi ügyeletet és részletesen elmondtam a helyzetet. Ott komolyan vették és közölték, hogy kiküldik a gödöllőieket akkor is ha nem akarnak kimenni.
Miközben ezek a telefonhívások voltak maximális sebességgel száguldottam hazafelé. A régióban létező összes autó most jött ki az útra, hogy ne tudjak haladni. Nagy volt a forgalom.
 
Alig egy óra múlva felhívtam Juditot. Felvette.
- Mit akarsz? 
- Kiértek a rendőrök? 
- Igen, most kávézunk.
- Add nekem őket légy szíves a telefonhoz - kértem.
- Most nem tudunk beszélni - és letette.
 
Közel 3 órát tartott amíg a budapesti forgalmon is átvergődve Veszprémből Gödöllőre értem. 
Amint behajtottam az utcánkba Judit gyöngyházszínű Volvo-ja éppen szemben velem hajtott el. Mindketten megálltunk és a nyitott ablaknál váltottunk néhány szót.
- Miért kellett kihívnod a rendőröket? - kérdezte Judit.
- Miért kell elköltöztetned a céget? - kérdeztem vissza.
- Jobb is, hogy kihívtad őket. Elbeszélgettünk és közölték, ha bármi bajom van csak szóljak, majd ellátják a bajodat - mondta és elhajtott.
 
A céghez belépve mindenütt kartonok felhalmozva. Az irodák kipakolva, vagy már elvitték, vagy még kartonokban álltak a dolgok a recepción. 
Az udvaron állt a 17 m3-es rakterű VW Crafter tele gépekkel, áruval. A teherlift szintén tele áruval. Úgy látszott a pakolás félbeszakadt ahogyan a rendőrök kijöttek. Később kollégám megrősítette, hogy amint a rendőrök megérkeztek az összes dolgozó lelépett. A helyszínen nem igazoltattak senkit, mert mindenki eltűnt, csak Judit meg a recepciós maradt. 
Este megpróbáltam Judittal beszélgetni, de nem jutottam semmire. Édesanyjához átcuccolt aludni, a közelébe nem jutottam.
Másnap délelőtt átmentem a céghez és meglepődve tapasztaltam, hogy a folyamatban lévő pakolást folytathatták az éjszaka mert ami félbe volt hagyva, azt befejezték. 
 
A cég könyvelés szerinti tárgyi eszköz készlete 722 millió Ft, az árukészlet 32o millió Ft értéket mutatott. 
A raktárat teljesen kiürítették, a cég összes számítógépét, a szervert elvitték, a napi használatban lévő üzleti dossziékat, anyagokat és 2oo7-2oo8 könyvelést elvitték. 
Rövidesen kiderült, hogy a cég összes telefonvonalát átkötötték új címükre. 
Semmi nem maradt hátra csak egy üres, kommunikációtól megfosztott, kihalt ingatlan.
 
Sokan mondták, hogy miért nem akadályoztam meg a pakolást? Hogyan? 
Törvény szerint a vezérigazgató azt tesz, amit akar. Ha nem tetszik amit csinál, le kell váltania a közgyűlésnek. Ott többségi szavazatom van, miért nem váltottam le? 
A közgyűlés összehívását a részvényesek kezdeményezhetik és a vezérigazgató ezt 3o napon belül össze kell hívja. De megteheti azt is, mint Judit esetében, hogy nem hívja össze a közgyűlést. Ebben az esetben a cégbírósághoz kell fordulni és meg kell indokolni, hogy miért kérik a részvényesek a közgyűlés összehívását. 2oo7 december közepétől a cégbíróságnál próbálkoztam és 2oo8 március 27-re sikerült a Dragon Holding Zrt közgyűlését összehívni, de addigra már egy teljesen kiürített cég maradt. 
 
Sokan azt is mondják, hogy mindig minden felett én magam rendelkeztem és az ügyvezetők csak asszisztáltak nekem. Élő példa nem ezt mutatja. Gyakorlatilag én magam nem végeztem a napi feladatokat. 2oo7 évben összesen 93 napot töltöttem Magyarországon. Ugyanez volt korábban is. Megbíztam az emberekben, bár mióta csak vállalkozásaim vannak folyamatosan kapom a pofonokat az emberektől. Azok az emberek válnak legnagyobb ellenségekké akik a legtöbbet kapták, vagy szerezték meg tőlem.
 
Juditnak az elmúlt 3 hónapban sokféle kooperációt ajánlottam. Úgy tűnt mindent megbeszélt Meryemmel. A flottakövető többször jelezte, hogy autója órákat állt esténként Meryem veresegyházi háza előtt. Ezek után a megbeszélések után mindent felrúgott ami megállapodást addig nagy nehezen sikerült kötnünk. 
Sosem felejtem: Mészáros Erika ügyvéd barátunk behívott az irodájába és azt mondta: 
- Az nem lehet, hogy Ti ketten ilyen csúnyán összedöntsétek az életeteket. A gyerekeitek érdekében meg kell egyezzetek és békességben élnetek - mondta. 
Erika egy pénteki napon 5 óra hosszára bezárkózött velünk az irodájába és létrejött egy másfél oldalas megállapodás. 
Másnap reggel Judit beült az autójába és az udvaron a garázs előtt a járó motorú autóban ülve Meryemmel beszélt 2 óra hosszat. Ádám fiam többször kiment, hogy "Anya, gyerünk már.." mert mentünk volna valahová, és közvetített, hogy Anya Meryemmel beszél a kihangosítóján.
Ezután természetesen az egész megállapodásunk törölve lett. 
 
Most pedig itt álltam az üres cégben és el kellett döntenem hogyan folytassam az életemet.
 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://osztonallat.blog.hu/api/trackback/id/tr243093735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAYA2011 · http://jazminka.acnshop.eu/default.asp?CO_LA=HU_HU 2011.07.25. 16:41:02

Elolvastam, és várom a továbbiakat! Egyre izgalmasabb olvasmány, de mint valóság, siralmas!

MAYA2011 · http://jazminka.acnshop.eu/default.asp?CO_LA=HU_HU 2011.07.25. 16:41:02

Elolvastam, és várom a továbbiakat! Egyre izgalmasabb olvasmány, de mint valóság, siralmas!

GeorgeJuhasz 2011.07.25. 18:06:22

Pedig költői jelzők terén még fejlődnöm kell...
süti beállítások módosítása